Kwiaciarnie zawsze żywe

Ostatnimi czasy sporo ludzi decyduje się na otworzenie swojej firmy. Idee są różnorodne. Część przedsiębiorców postanawia wejść na rynek, na którym jest duża konkurencja - choćby zakład fryzjerski czy sklep odzieżowy. Bywa, że przedsiębiorcy zabierają się za działkę, na której w ogóle się nie znają, myśląc, że jakoś się samo ułoży. To można zobaczyć na przykładzie wielu firm kateringowych. Jest jednakże dziedzina, do której można wejść w miarę łatwo i jeśli tylko wynajdziemy świetną lokalizację i zaczniemy ciężko pracować - sukces mamy w kieszeni. Chodzi mianowicie o kwiaciarnie.


Jak się za to zabrać

Konkurencja jest duża, można to dostrzec szczególnie w dużych miastach. Jeżeli idzie o taki biznes, jak kwiaciarnia Warszawa ma co najmniej jedną na prawie każdej ulicy. Ale nie ma powodu do wielkich obaw. Akurat w tej branży można wyszukać dla siebie lokalizację taką, by udało się rozkręcić ten biznes - www.inoffice.pl/centrum-biznesowe-chmielna/ - naprawdę doskonale.

Niezwykła moc kwiatów
Wprowadził: Sigma International (Poland) Ltd
Podpatrzone na: Sigma International (Poland) Ltd. Sp. z o.o.
Warto rozpocząć od przyjrzenia się konkurencji. W zasadzie wystarczy wpisać do wyszukiwarki internetowej hasło, którym jesteśmy zainteresowani, choćby „kwiaciarnia Wrocław” i przyjrzeć się na mapie, w którym miejscu jest luka, brakuje kwiaciarni, a przydałaby się. Kwiaty doskonale sprzedają się naturalnie w okolicach kościołów i cmentarzy, lecz także teatrów, oper czy kin. Doskonałe miejsce to okolice restauracji, do której pary zakochanych przychodzą na randki, lub organizowane są okolicznościowe imprezy. Naturalnie, zdarzają się miejsca, gdzie będzie trudniej. Jeśli chcemy założyć taki biznes, jak kwiaciarnia Kraków na przykład wystawi nam ogromną konkurencję w postaci swoich słynnych kwiaciarek, do których ludzie przyjeżdżają czasem nawet z obrzeży miasta. To jest powód, dla którego analiza konkurencji jest tak istotna.


Promocja jest ważna

W wolnej chwili

Kwiaciarnia w internecie

Bukiet róż
Wprowadził: www.sxc.hu
Podpatrzone na: www.sxc.hu
Aktualnie co raz większym zainteresowaniem cieszą się kwiaciarnie internetowe. W wielu polskich miastach, do tej pory stacjonarne kwiaciarnie, zaczynają sprzedawać kwiaty w internecie. Jeśli przeanalizujemy jak działa, chociażby kwiaciarnia Wrocław czy kwiaciarnia Poznań, zobaczymy, że jest to nadzwyczaj atrakcyjny sektor.


Inną sprawą jest ciekawe podejście do promocji. Trzeba wiedzieć jak poradzić sobie na przykład z kwiatami, które już nie są pierwszej świeżości i wiemy, że nie wytrzymają dłużej niż dwa dni w wazonie. Dlaczego nie wykorzystać ich jako promocję naszej kwiaciarni i po bardzo niskiej cenie sprzedawać je wracającym z pracy ludziom jako „bukiet na stół w jadalni”, albo nawet i rozdać je z wizytówką naszej kwiaciarni. Ludzie pamiętają takie niewielkie gesty, a jeżeli są z okolicy - to mamy już stałych klientów.

Oczywiście, nie można tak ot, bez przygotowania brać się za tę dziedzinę. Jeżeli nie chcemy przechodzić kursu florystycznego to zacznijmy od zatrudnienia dobrej florystki. Tego rodzaju inwestycja z pewnością się zwróci.
18-08-14 07:10:03
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.